Ads Top

MALAYSIA JUARA SUKAN SEA KUALA LUMPUR 2017 MALAYSIA BOLEH

Tahniah kepada kehebatan pasukan Malaysia di dalam pelbagai acara di Sukan SEA 2017. Ianya adalah satu perkara yang sangat dinanti-nantikan oleh semua rakyat Malaysia. Akhirnya pasti kejayaan utama akan menjadi milik Malaysia pada temasya kali ini.
Terbaru, Malaysia sudah mendahului di kedudukan pertama dengan 4 emas, 3 perak dan 3 gangsa. Kesemuanya berjumlah 10 pingat yang sudah dikumpul (18 Ogos 2017). Emas pertama diperolehi melalui sukan Sepak Takraw acara Chinlone Linking. Diikuti dengan dua emas daripada acara Memanah Compound Berpasukan Lelaki dan Wanita. Dan keempat daripada acara Teknikal Solo untuk sukan Renang Berirama. Kejayaan awal sebelum majlis perasmian Sukan SEA ini pastinya memberikan petanda yang Malaysia akan menjadi negara terbaik untuk temasya sukan pada kali ini. 

Selain itu, tiket untuk menonton majlis perasmian rasmi ini di Stadium Bukit Jalil juga sudah habis terjual iaitu sebanyak 84,000 tempat duduk. Jika tidak dapat ke sana, kita juga boleh menonton upacara ini melalui You Tube Live Streaming di mana kamera 360 darjah akan digunakan untuk siaran langsung atas talian ini.  Ini membolehkan penonton di rumah juga dapat turut merasai suasana kemeriahan sebenar  seperti berada di dalam stadium berkenaaan dengan menonton live streaming ini. 

Sambutan padu yang diberikan oleh rakyat Malaysia kepada Sukan SEA KL 2017 ini jelas menunjukkan rasa cinta dan sayang kita kepada negara Malaysia dan berharap semuanya akan berjalan lancar seperti apa yang dirancangkan. Akhir kata, semoga Malaysia akan berjaya dengan cemerlang pada temasya sukan kali ini kerana sesungguhnya MALAYSIA BOLEH. 

Anda boleh melayari laman web rasmi Sukan SEA di sini >> Laman Web Rasmi KL SUKAN SEA 2017 dan tengok live streaming upacara pembukaan Sukan SEA di sini >> Live Streaming Sukan SEA 2017.

Kedudukan Pingat Sehingga 18 Ogos 2017.
Foto Ihsan Astro Awani




Sumber : Google









18 comments:

  1. wow..Malaysia dah jadi juara

    Alhamdulillah dan tahniah untuk pasukan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skang Malaysia dah dapat 7 emas. Terbaik team Malaysia. :D

      Delete
  2. Tahniah atlet mlysia.. sy yakin mlysia mmg boleh g jauh..kita mmg hebat! haha..

    Nama sy timbul kat ruangan 'org yg byk komen' kat blog ni..sy baru je jumpa blog ni..huhu terharunya~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yezzzaaa Mr Cahaya. Mr Cahaya terbaik la. Mr Cahaya adalah blogger paling banyak komen di blog Galaksi Viral. GV rasa sangat2x terharu dan gembira. GV akan sentiasa doakan kesejahteraan Mr Cahaya di dunia dan di akhirat. InsyaAllah. Aamin. Terima kasih sekali lagi Mr Cahaya kerana sudi melawat blog GV. GV sangat sangat sangat menghargainya. Terbaik semua. hihi. :D

      Delete
    2. Terima kasih mendoakan kesejahteraan sy..
      Hahahah disebabkan GV yg mula2 dulu follow sy, sy mampu balas balas dgn cara ni je..apapun sy cuba utk rajin2 kan diri bukak blog ni..

      Delete
    3. Hihihi. Terima kasih sekali lagi Mr Cahaya sebab sudi singgah dan komen di blog GV. GV sangat sangat sangat menghargainya. hihi. Terbaik semua Mr Cahaya. Yezzzaa. hihi.:D

      Delete
  3. Replies
    1. Betul Mr Nurhaziq. GV pun harap Malaysia menjadi juara sampai penghabisan sukan ini. hihi. :D

      Delete
  4. Salam adik GV, ha ada pun ruang follower, akk bls follow sini yea.
    Salam sayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak Nor Azimah. hihi. Terima kasih kak sudi follow blog GV. Gv sangat2x menghargainya. Salam sayang juga kak Nor. hihi. :D

      Delete
  5. Yes Malaysia boleh. You can do it

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Baca. Semoga Semua Murah Rezeki & Berbahagia Selalu. InsyaAllah. Aamin. :D

Powered by Blogger.