Ads Top

TERKEJUT ADA NAMA BLOG LAIN SAMA NAMA DENGAN BLOG GV !!!!!

GALAKSI VIRAL - Pada mulanya GV malas nak ambik port tapi bila fikir balik, GV perlu keluarkan statement rasmi yang GV terjumpa ada blog lain yang menggunakan nama sama seperti nama GV untuk blog dia atau mereka itu. Blog ciplak nama GV itu ada fanpage FB sendiri juga. Nasib baik takde sapa like fanpage ciplak tu. Walaupun kat blog ciplak nama GV tu tulis 37 juta views, tapi GV tahu itu semua edit jumlah viewer sendiri sebab blog ciplak itu baru dibuat pada bulan September 2017. Mustahil dalam masa singkat boleh dapat 37 juta views dan entri blog ciplak ini pun tak banyak. 

GV bukan blogger peymes pun. GV masih lagi kategori merangkak-rangkak dalam dunia blogging ini. Jadi bila GV dapat tahu ada blog nama sama dengan entri 360 darjah berbeza, rasa nak meletop kababoom la. GV rasa mungkin owner blog tu tidak tahu kewujudan nama GV terlebih dahulu kut sebab itu admin blog tu guna sama dengan GV. Walaupun begitu, sepatutnya admin blog itu semak la dulu kut kut ada blogger lain guna sama ke cmner. GV guna nama ini dulu sebelum blog ciplak itu guna. GV punya la gigih nak promote nama blog GV kat merata sosial media, tup tup ada blog lain suka suki guna nama blog GV juga. GV mmg tunggu masa je nak register nama GV sebagai nama rasmi brand GV. Kalau ada rezeki nanti, InsyaAllah. Tujuan GV post entri ini  adalah untuk beritahu yang blog ciplak GV itu bukan milik GV dan segala entri yang telah diterbitkan di dalam blog ciplak itu juga bukan daripada GV sendiri. GV tak tahu sapa admin blog itu. GV mohon kepada admin blog ciplak nama GV itu supaya tukar nama lain dan jangan timbulkan kekeliruan seperti ini lagi. Sekian, terima kasih. 




 BLOG CIPLAK NAMA GALAKSI VIRAL 
LINK > CIPLAK 1.0




FAN PAGE FACEBOOK BLOG CIPLAK GALAKSI VIRAL 
LINK >CIPLAK 2.0





12 comments:

  1. Terperasan juga.. Harap owner yang sana ambil tindakan ubah nama tu...Tak baik la kalau dah tahu tapi still nak juga ciplak.

    ReplyDelete
  2. Aduhhh nama ni pun nak ciplak. Tak patut betul. Cuba GV pm dia secara personally. Bagitahu yang sebenar

    ReplyDelete
  3. Aikk, macam mana bolehh sama. Susah laa sebab penat usaha gigih GV naikkan belog GV nie.

    ReplyDelete
  4. Allahu...sebaiknya pilih la nama blog yang belum ada lagi...bukan hal mudah hendak bangunkan blog bermula dari sifar...fahamilah...

    ReplyDelete
  5. aisey.. nama blog pun boleh ciplak. sabar je la..

    ReplyDelete
  6. tapi GV yang ini lebih menarik
    adminnya baik hati

    ReplyDelete
  7. jenis2 suka ciplak ni spesis yg malas berfikir dan x kreatif langsung...

    ReplyDelete
  8. Tak patut mcm ni.. saya tengok pun tau stress jadinya. Hmmm banyak lagi nama boleh dipilih kenapa perlu tiru. Moga dpt jln penyelesaian yg sewajarnya.

    ReplyDelete
  9. tak pernah nampak pulak blog GV ciplak ni. Cepat2 la beli domain, nanti takde dah wujud isu ciplak ni. All the best GV :)

    ReplyDelete
  10. so far tak nampak lagi..tapi ishh mcm mana boleh guna nama sama tapi sebab dia guna .ml tu yg dibolehkan tu..mungkin sama secara tak sengaja jugak kan..;D

    ReplyDelete
  11. itu belum ciplak tulisan org lain... kak nina perasan blogger biasa2 pun akan tiru entri org.

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Baca. Semoga Semua Murah Rezeki & Berbahagia Selalu. InsyaAllah. Aamin. :D

Powered by Blogger.