Ads Top

HERO REMAJA 2017 ALIF MUHAIMIN SAINGAN BARU AKTOR NO.1 MALAYSIA FATTAH AMIN

Adakah Juara Hero Remaja 2017 iaitu Alif Muhaimin boleh berjaya seperti bekas Hero Remaja 2012 Fattah Amin ? Jawapan ialah Ya. Ini adalah berdasarkan rekod kejayaan bekas pemenang dan peserta Hero Remaja sebelum ini yang telah berjaya dengan gemilangnya di dalam industri seni kita. Namun, yang pastinya yang paling berjaya sudah tentu ialah Fattah Amin. Sebelum kita mengimbau kembali siapa lagi bekas peserta Hero Remaja yang telah menempa nama di dalam bidang seni kita ini, jom kita lihat biodata ringkas Juara Paling Bongsu untuk Hero Remaja kali ini. 
Biodata Ringkas 
Nama : Alif Muhaimin
Asal : Petaling Jaya, Selangor
Tarikh Lahir : 30 Jun 1994
Tinggi : 5'9
Berat : 64 kg
Jurusan : Sains Aktuari, UiTM Shah Alam. 

Adakah Alif Muhaimin akan mencetuskan fenomena yang sama seperti Fattah Amin? Jawapannya ialah Ya juga. Alif  mempunyai tiga persamaan dengan Fattah Amin iaitu  1) Sama-sama Juara Hero Remaja ; 2) Kedua-duanya pelajar UiTM ; 3) Mempunyai pakej lengkap sebagai artis ternama. Malah, kisah beliau yang pernah bekerja sebagai tukang cuci kereta untuk menampung kehidupan juga jelas menunjukkan yang beliau seorang yang kuat bekerja dan tahu erti susah senang kehidupan yang sebenar. Malah, beliau juga mempunyai latar belakang pendidikan  yang bagus kerana mempunyai pendidikan di dalam bidang Sains Aktuari. Bidang Sains Aktuari masih agak asing di kalangan rakyat Malaysia kerana ia kurang didedahkan kepada umum apa fungsi kerjaya ini. 
Menurut laman sesawang UKM,  bidang Sains Aktuari ini adalah bidang yang  melahirkan ahli perniagaan professional yang berhubungkait dengan rekacipta insurans, pencen dan program-program kewangan yang lain. Melalui aplikasi kebarangkalian, statistik, teori risiko, prinsip-prinsip kewangan, seorang aktuari dapat mengira risiko  masa hadapan berkaitan dengan program insurans, anuiti dan pencen. Sesiapa yang mahu sambung belajar di dalam bidang ini kena cemerlang di dalam mata pelajaran Matematik Moden, Matematik Tambahan, peka dengan isu sejarah, sosial, perundangan dan politik serta mahir di dalam permainan strategi seperti catur dan permainan komputer yang mencabar. Rasanya Alif boleh aplikasikan ilmu ini di dalam kerjaya beliau kerana kerjaya seni juga memerlukan satu strategi yang efektif untuk bergerak maju dalam memastikan sumber kewangan beliau terjamin melalui konsep insurans dan sewaktu dengannya. Sama-samalah kita doakan Alif Muhaimin berjaya di dalam kerjaya baru beliau ini. InsyaAllah. Aamin.

Antara nama-nama pemenang & peserta Hero Remaja yang pernah mewarnai industri kita ialah seperti berikut :

Hero Remaja 1990/1991
Esma Daniel (Juara)
Badrul Muhayat (Naib Juara)
Azhar Sulaiman (Tempat Ketiga)

Hero Remaja 1993/1994 
Norman Hakim (Juara)

Hero Remaja 1997
Ashraf Sinclair (Juara)
Wan Shahlim

Hero Remaja 1999
Kusyairi Ahmad (Juara)
Azlan Noordin (Naib Juara)

Hero Remaja 2000/2001
Zed Zaidi (Juara)
Allahyarham Faizal Yusup

Hero Remaja 2004/2007
Zawen Anwar (Juara)
Ryzal Jaafar

Hero Remaja 2007/2008
Kamal Adli (Juara)
Fizo Omar (Naib Juara)
Idris Khan (Hero Macho & Hero Cool)
Ammar Alfian & Fahmie Ismail

Hero Remaja 2011/2012
Fattah Amin (Juara)
Syafiq Kyle (Naib Juara)
Saharul Ridzwan (Tempat Ketiga)
Nazrief Nazri (Hero Macho)
Hafreez Adam, Ben Amir, Hafidz Rosdi & Fendi Bakri


Jika dilihat pada senarai di atas, boleh dikatakan edisi Hero Remaja 2011/2012 paling banyak menghasilkan artis lelaki yang popular di dalam industri seni hiburan kita. Bagaimana pula dengan edisi 2017, hanya waktu akan menentukannya. 



GALAKSI VIRAL
Blog Hiburan Informasi Kababoom
http://galaksiviral.blogspot.my/


Sumber :  RemajaMedia HiburanUKMHero RemajaAlif Muhaimin Instagram

7 comments:

  1. Moga Saudara Alif Muhaimin terus mencipta kerjaya dan kejayaan dalam bidang yang bakal diceburi.Berjaya dengan rekod yang putih dan mantap..bijak menjaga akhlak kerana beliau akan ada pengikutnya yang tersendiri..berusaha menjadi hero dalam segenap aspek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat yang sangat bagus dan terbaik kak PC. Semoga ianya menjadi panduan kepada beliau untuk berjaya dengan cemerlang di dalam kerjaya beliau. InsyaAllah. Aamin. :)

      Delete
  2. Semoga terus maju jaya buat Alif Muhaimin. Tampilkan imej yg baik sbb sbg icon, mmg akan jd ikutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju kak Zaleha. Semoga beliau menjadi ikon contoh kepada belia yang lain. InsyaAllah. Aamin. :)

      Delete
  3. Hebat dia nampak di wajah pun baik jujur orangnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. GV setuju Mr Etuza. Kita dapat rasakan keikhlasan dia dalam menjadikan bidang seni sebagai kerjaya dia. Semoga dia berjaya. InsyaAllah. Aamin. :)

      Delete
  4. Nak tahu minyak wangi lelaki yang paling best? Klik Link.

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Baca. Semoga Semua Murah Rezeki & Berbahagia Selalu. InsyaAllah. Aamin. :D

Powered by Blogger.