Ads Top

GERHANA MATAHARI APRIL 2024 BUKA PORTAL KE DIMENSI LUAR MULTIVERSE ?

GALAKSI VIRAL - Rakyat Amerika Syarikat & negara Latin ketika ini tengah rancak membincangkan fenomena Gerhana Matahari pada 8 April 2024 kerana ia mendapat perhatian luar biasa daripada pihak agensi NASA dan agensi kerajaan negara mereka. Ia bermula apabila agensi NASA dan agensi sains  kerap mewarwarkan tarikh 8 April ini supaya lebih berhati hati pada tarikh berkenaan sehingga National Guard negara mereka akan berada dalam mood standby jika berlaku apa apa perkara tidak diingini pada hari berkenaan. Ia juga agak luar biasa apabila Gerhana Matahari 8 April ini diwarwarkan melalui sidang media rasmi oleh pihak NASA dan tiga roket juga sudah dilancar untuk tujuan kajian fenomena ini. Disebabkan  itu ia kerap jadi pertanyaan kenapa fenomena Gerhana Matahari kali ini perlu ada sidang media dan agensi kerajaan kerap mengingatkan jaga keselamatan pada tarikh berkenaan ? 

Mata Satu Makluk Asing

GV tidak akan bercerita lanjut bagaimana fenomena gerhana matahari ini berlaku kerana GV akan letakkan link ke laman sesawang yang akan terangkan secara detail bagaimana fenomena ini berlaku. GV lebih tertarik dengan pelbagai teori menarik kenapa solar matahari kali ini lebih menarik berbanding sebelum ini. Untuk kita penduduk Malaysia, kita tidak dapat melihat fenomena Gerhana Matahari ini kerana ia tidak lalui negara kita. Waktu fenomena ini berlaku bermula tarikh 8 April jam 23:4215 dan berakhir pada  9 April jam 04:52:19. Fenomena Gerhana Matahari penuh ini hanya akan dapat dilihat di negara Amerika Syarikat, Kanada dan Mexico. Di bawah juga GV akan sertakan link untuk kita tengok secara LIVE fenomena gerhana matahari ini berlaku esok malam. Link ini adalah ihsan daripada pihak NASA sendiri. 

TEORI ANEH GERHANA MATAHARI  RIBUT SURIA 2024

1. Ada pihak menjangkakan kemudahan asas elektrik dan semua peralatan mekanikal termasuk line telefon akan tergendala selama 17 hari kerana kesan gerhana matahari.

2. Ada pihak mengatakan pihak tertentu akan melancarkan projek daripada CERN (The European Organization for Nuclear Research). Projek CERN pernah dikaitkan dengan fenomena Lohong Hitam (Black Hole) yang membuka ke dimensi luar  seperti di dalam cerita Avengers atau drama sains fiksyen Star Gate. 

3. Ada pihak mengatakan filem Dont Look Up, episod Simpson berkenaan Black Hole dan drama Netflix 3 Body Problems ada kaitan dengan fenomena Gerhana Matahari ini. Diringkaskan cerita, ia bermaksud pada tarikh itu, ada kemungkinan pihak tertentu akan cuba buka pintu alam dimensi lain dengan kemajuan sains dan fenomena alam semula jadi untuk mencari penempatan baru manusia. Ia juga dikatakan bermulanya malapetaka yang akan melanda Bumi kesan tindakan alam semulajadi seperti bencana alam.  

4. Di dalam filem Dont Look Up ada menceritakan yang pihak kerajaan dunia sudah ada misi untuk selamatkan manusia daripada kemusnahan bumi dilanggar meteorit dan pergi ke satu planet baru. Jadi di  sini fenomena Gerhana Matahari turut ini dikaitkan dengan projek mencari Bumi baru ini  kerana ada pihak menjangka ia adalah fenomena yang  mungkin akan membuka portal ke dimensi luar atau dunia multiverse. 


Poster Drama Neflix 3 Body Problems

Poster Filem Dont Look Up

5. Di dalam drama sains Netflix 3 Body Problem banyak dikaitkan dengan kecanggihan ilmu sains terutamanya fizik. Fizik & Nuklear menjadi perkara utama dalam penyelidikan CERN. Dalam drama ini makhluk asing dalam perjalanan ke Bumi dan mengambil masa 400 tahun. Namun, makhluk asing ini takut untuk hidup bersama manusia kerana manusia adalah makhluk yang sukar dijangka berbanding makhluk asing ini yang sifat semulajadi mereka tidak boleh menipu dan patuh peraturan. 

Disebabkan itu, makhluk asing ini menghantar dua alat pengintip bersaiz atom untuk mengintip aktiviti manusia dan menghalang kemajuan manusia. Ini menyebabkan semua rancangan manusia akan diketahui oleh alat intipan atom ini kerana ia boleh bergerak dari satu ke satu tempat dalam kadar sangat laju dan di luar pemahaman manusia. Satu lagi makhluk asing ini risau kemajuan sains teknologi manusia terlalu cepat berkembang berbanding makhluk asing yang memakan berpuluh ribu tahun untuk maju. Oleh yang demikian, makhluk asing ini membuat ciptaan illusi dan delusi menggunakan teknologui mereka bagin mengelirukan manusia. 

Makhluk asing meggunakan kelemahan manusia dengan bermain perasaan manusia seperti menjelmakan diri mereka seolah Tuhan bg sesetengah ahli sains dan manusia melalui keajaiban teknologi mereka seperti ilusi bintang alam berkelip dan menakutkan manusia dengan kiraan masa illusi untuk kiamat jika ahli sains itu teruskan projek sains mereka dan banyak lagi. 

Cerita ini sangat menarik dan relevan dengan masa kini. Jadi apa kaitan dengan Solar Matahari ini ? Ada pihak mengatakan waktu Gerhana Matahari ini akan menjadi waktu untuk makhluk asing menyeledup ke Bumi sewaktu Bumi tengah bergelap kerana pada masa tu portal dimemsi luar akan terbuka. Rasanya semua orang tahu kan bila Gerhana Matahari penuh berlaku, semua haiwan dan alam akan  jadi sunyi sepi. Ia kerana suasana pada ketika itu adalah situasi tidak normal bagi waktu kebiasaan habitat mereka (haiwan seperti burung). Namun ini mungkin hanya teori rekaan semata mata kerana tiada sumber rujukan kukuh untuk menyokong teori ini, 

Gambar Grafik Novel 3 Body Problem

6. Solar Storm atau Ribut Suria juga dikaitkan dengan fenomena ini. Ribut Suria berlaku apabila matahari akan keluarkan satu letupan tenaga yang besar dalam bentuk suar suria dan coronal mass ejecton. Ini juga dikaitkan dengan cuaca ketika ini yang sangat  kesan daripada aktiviti Matahari dan juga kesan alam semulajadi. Jika ribut suria ini berlaku ketika Gerhana Matahari, tidakkah ia mungkin beri kesan kepada Bumi atau sebaliknya ? Itu juga menjadi pertanyaan orang awam mengenai fenomena ini.

7. Ketiga tiga filem dan drama yang dinyatakan sebelum ini pada asasnya adalah berkisarkan  kisah Bumi akan kiamat. Filem Dont Look Up dan Drama 3 Body Problems boleh ditonton di Netflix. Manakala episod Simpson Black Hole akan diletakkan di sumber rujukan di bawah. 


Gambar Grafik Ribut Suria Menyerang Bumi

Kesimpulannya, semua teori ini hanyalah perbincangan secara umum sahaja kerana banyak perkara yang tidak mempunyai sumber rujukan kukuh dan ia perlukan penjelasan daripada pakar sains dan teknologi. Namun ia sedikit sebanyak menarik perhatian kepada orang awam untuk lebih peka dengan fenomena alam ini dan lebih baik jika ia dirujuk pada sumber yang betul seperti Agensi Agensi Malaysia, Ahli Astronomi, Ahli Falak, Ahli Fizik dan Ahli Sains yang berkaitan. Wallahualam. 

Sedutan Drama 3 Body Problem (Mata Satu Makhluk Asing)

GALAKSI VIRAL
Blog Hiburan Informasi Kababoom
https://galaksiviral.blogspot.my/

Sumber :

No comments:

Terima Kasih Sudi Baca. Semoga Semua Murah Rezeki & Berbahagia Selalu. InsyaAllah. Aamin. :D

Powered by Blogger.