Ads Top

IKON POP LELAKI PALING MELETOP DI DUNIA

Siapakah Ikon Pop Lelaki Paling Popular sekali di dunia untuk sepanjang zaman. Mereka adalah...



10 IKON POP 
LELAKI PALING POPULAR DI DUNIA


01. ELVIS PRESLEY


ASAL : Amerika Syarikat
UMUR : 42 tahun / 16 Ogos 1977 (Meninggal Dunia)
TARIKH LAHIR : 8 Januari 1935 
TAHUN AKTIF : 1953 - 1977
CATATAN :
Elvis Presley adalah Legenda Muzik Hollywood paling fenomena dan dikenali semua penduduk Bumi. Beliau yang diberi gelaran King Rock N Roll dan The Kings ini cukup terkenal dengan berpuluh-puluh lagu beliau yang super hits dan gaya persembahan beliau yang energetik serta mantap. Beliau juga merupakan contoh Artis Gred A yang mempunyai pakej lengkap sebagai artis iaitu mempunyai bakat seni yang bagus dan berwajah sangat kacak. Beliau juga merupakan Ikon Fesyen era beliau dan banyak pakaian persembahan beliau yang menjadi fesyen ikonik.  Jadi tidak menghairankanlah kalau beliau menjadi fenomena di kalangan penduduk Bumi  sejak era 50 an lagi dan popularitinya masih bertahan sehinggalah kini walaupun beliau sudah meninggal dunia.


02. MICHEAL JACKSON

ASAL : Amerika Syarikat
UMUR :  50 tahun / 25 Jun 2009
TARIKH LAHIR : 29 Ogos 1958
TAHUN AKTIF : 1964 - 2009
CATATAN :
Micheal yang juga dikenali sebagai King Of Pop ini memang sangat popular dengan tarian hebat beliau seperti Moonwalk dan banyak lagi. Lagu-lagu popular beliau juga amat dinyanyikan oleh penyanyi lain kerana memerlukan penghayatan dan kekuatan vokal yang mantap. Selain itu, Micheal Jackson juga adalah Tokoh Video Muzik Era Moden yang memberikan satu  impak besar yang sangat besar kepada saluran rancangan MTV dan francais Anugerah MTV itu sendiri.


03. THE BEATLES


ASAL :  England
TAHUN AKTIF : 1960 - 1970
CATATAN :
Artis British Paling Berjaya Sepanjang Zaman ini ini juga tidak kurang hebat juga. Kesemua ahli kumpulan ini sangat popular dan mempunyai karier solo yang sangat menakjubkan.


04. JUSTIN BIEBER


ASAL : Kanada
UMUR : 23 tahun 
TARIKH LAHIR : 1 Mac 1994
TAHUN AKTIF : 2008 - kini
CATATAN : 
Justin adalah artis era 2010 an paling popular di dunia. Tidak kira apa jua lagu atau kontroversi yang dilakukan oleh beliau, ianya tidak sedikitpun melunturkan populariti hebat yang diperolehi oleh beliau. Lagu Despacito yang meletop itu pun menjadi lebih meletop apabila Justin Bieber menyanyikan semula lagu itu bersama Luis Fonsi dan Daddy Yankee. 


05. JUSTIN TIMBERLAKE
ASAL : Amerika Syarikat 
UMUR : 36 tahun 
TARIKH LAHIR : 31 Januari 1981
TAHUN AKTIF : 1992 - kini
CATATAN : 
Justin Timberlake pernah digelar sebagai  Michael Jackson versi Mat Saleh. Ini adalah disebabkan style nyanyian dan muzik beliau banyak dipengaruhi dengan gaya dan muzik Michael Jackson.

06. EMINEM
ASAL : Amerika Syarikat
UMUR : 45 tahun
TARIKH LAHIR : 17 Oktober 1972
TAHUN AKTIF : 
CATATAN :
Raja Rap/Hip Hop Dunia ini adalah Artis Paling Banyak Jualan Rekod di dunia untuk era awal 2000 an. Beliau juga mempunyai banyak video muzik hebat dan menarik.

07. ELTON JOHN


ASAL : England 
UMUR : 70 tahun
TARIKH LAHIR : 25 Mac 1947
TAHUN AKTIF : 1963 - kini
CATATAN :
Raja Pop era 70 an ini memang sangat popular dengan lagu Pop Balada. Lagu yang paling diingati pastinya lagu untuk mendiang Puteri Diana yang berjudul Candle In The Wind pada tahun 1997. 


08. ONE DIRECTION
ASAL : England 
TAHUN AKTIF : 2010 - 2015
CATATAN :
Walaupun kehadiran mereka hanya sementara, namun impak yang diberikan oleh mereka kepada dunia seni hiburan dunia adalah sangat besar. Mereka dinobatkan sebagai kumpulan fenomena terhebat ketiga British selepas kumpulan The Beatles dan Spice Girls. Kesemua ahli kumpulan ini juga sangat popular terutamanya Harry Styles dan Zayn Malik. 

09. QUEEN
ASAL : England
TAHUN AKTIF : 1970 - kini
CATATAN :
Kumpulan ini dikagumi kerana mempunyai vokalis hebat iaitu Freddie Mercury dan pemain muzik rock terbaik. Lagu mereka berjudul Another One Bites The Dust, We Will Rock You dan We Are The Champion memang sangat fenomena dan masih popular sehingga kini. Malah, banyak lagu mereka juga disenaraikan di dalam senarai lagu terbaik sepanjang zaman iaitu seperti Bohemian Rhapsody. 


10. NIRVANA
ASAL : Anerika Syarikat
TAHUN AKTIF : 1987 - 1994
CATATAN :
Bila sebut Nirvana, pasti nama Kurt Cobain akan muncul sekali. Kumpulan ini kerap dinobatkan sebagai kumpulan rock moden paling popular sepanjang zaman. Ianya mungkin kerana populariti yang diraih oleh Kurt Cobain dan lagu mereka berjudul Smell Like Teen Spirit juga merupakan salah satu lagu Rock terbaik sepanjang zaman. 

Elvis Presley

Jika anda ingin tahu siapakah Ikon Pop Wanita Paling Top Di Dunia pula, anda boleh klik ini >> IKON POP WANITA PALING TOP DI DUNIA


Sumber : Google Images.

8 comments:

  1. Dulu kita ada sorang, MAWI.. sekarang dah tak dah.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu. GV suka Anuar Zain & Hafiz. Mawi skang kerap berduet ngan Shamsul Yusof lagu rap hip hop versi ketuhanan. huhu.

      Delete
  2. ada akak kenal ada akak tidak kenal hihihii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Okey la tu kak Cik Ash. Campuran lama dan baru. hihi.

      Delete
  3. Elthon dengan Beatles memang favourite akak dulu. Actually sampai sekarang. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik la kak. Hihi. Dua-dua legenda muzik dunia kak. hihi. :D

      Delete

Terima Kasih Sudi Baca. Semoga Semua Murah Rezeki & Berbahagia Selalu. InsyaAllah. Aamin. :D

Powered by Blogger.